Pengenalan Blog

Assalamualaikum dan salam sejahtera pembuka bicara. Dengan terciptanya blog ini, penulis ingin mengambil kesempatan untuk menerangkan sedikit sebanyak isi kandungan blog ini. Pertama sekali, penulis akan menyunting dan mengeluarkan semula karya "Aku, Korea, dan Bunuh Diri" bahagian 1 dan 2 untuk bacaan awal pembaca yang berkunjung ke sini. Mungkin ada di antara kalian yang belum pernah membacanya sebelum ini.

   Blog ini pada bahagian utamanya akan memasukkan karya sambungan "Aku, Korea, dan Bunuh Diri" sebagai karya utama. Nukilan tambahan daripada penulisan sebelum ini adalah penambahan secara kisah benar (sebaik mungkin menolak fiksyen) sebagai tatapan memori pembaca, dan juga simpanan sendiri untuk bacaan di hari tua kelak. Penambahan ini akan dibuat berkisarkan sesudah kejadian, dan juga sebelum kejadian besar di dalam bahagian 1 kisah tersebut. Di samping itu, penulis juga akan menambah satu lagi karya yang akan berkisarkan penulisan fiksyen seorang manusia, daripada kecil sehingga akhir hayatnya, yang mengutarakan kisah hidup realistik yang agak terpencil, yang dapat dilihat dalam masyarakat Malaysia khususnya. Kisah ini juga masih dalam proses permulaan, dan pembaca akan dapat melihat konsistensi nukilan ini dengan kisah sebenar yang penulis pertengahkan di dalam nukilan "Aku, Korea, dan Bunuh Diri". Pendek kata, karya fiksyen ini adalah hasil tokok tambah dan hasil 'menungan' penulisan berdasarkan situasi yang pernah penulis alami sendiri.

   Diharap pembaca sekalian terus menerus berkunjung dan membaca karya nukilan saya ini dalam niat dan nada positif. Di sini penulis ingin mengucapkan terima kasih, dan penulis berharap medium ini dapat mencungkil dan melatih bakat yang masih belum cukup ini. InsyaAllah, ada rezeki adalah jalannya di dunia ini. Akhir kata, marilah sama-sama kita mencari keredhaanNya.

Wassalam.

Comments